2018. március 26., hétfő

Szeptember 4.

– Nagyon örülök, hogy az iskola híre hozzád is eljutott. A szüleid miért nincsenek itt?
– Apukám dolgozik.
– Sajnálom a tapintatlanságot! Igaz, hogy előzetesen mindent elrendeztetek, de írásos engedély kell a gondviselőtől, csak úgy tudsz beiratkozni.
– Már apa megírta – nyújtottam át a hamisított dokumentumot.
– Köszönöm szépen. Kell egy kis idő, míg elkészülök a papírmunkával, addig nyugodtan maradj csak itt. Egy teát esetleg? Ez most új, Kínából hozattam, különleges ízesítéssel az ottani hagyományoknak...
– Nem kérek, köszönöm – utasítottam el.
– Egy sütit? Az egyik tanítványom sütötte még, amikor...
– Nem vagyok éhes - nyomatékosítottam a mondandómat. Eszembe jutott, hogy ennyire nem kéne félvállról venni, hiszen egy iskolai beiratkozáson vagyok, nem ártana szimpatikusnak látszanom. – Köszönöm a felajánlást, de ebédeltem.
– Miért pont ezt az iskolát választottad? – csevegett. Megembereltem magam és előszedtem az aranyos iskoláslány énemet. Mintha nem tudnám, hogy például a diri fénykorában a legkegyetlenebb vámpírvadász hírében állt.
– A költözés miatt, és szerettem volna egy kicsit önállóbb lenni, amire a Cross Akadémia tökéletesen megfelel. Az előző iskolámban sokat csúfoltak a szótlanságom és az érdes stílusom miatt, ezért a gondviselőm inkább a magániskolát javasolta.
– Hidd el, ez az iskola kiváló lesz neked, senkit sem ítélünk el, biztos jól kijössz az évfolyamtársaiddal is.
– Mondja, vannak itt éjjeli tagozatosok is? – kérdeztem. Természetesen tudtam rá a választ, de puhatolóztam egy kicsit.
– Ó, igen, igen… de csak a bálokon lehet velük találkozni. Minden nappali tagozatos lány odáig van értük, de igazság szerint nem tudom mit esznek rajtuk, hiszen ők is csak egyszerű diákok.
– Biztosíthatom, hogy én nem vagyok olyan típus, de őket is meg tudom érteni. Tudja, ilyen korban az emberlány mit meg nem adna egy fiúért…
– Látom, tapasztalt vagy. Annyira szeretem a romantikus történeteket! Képzeld, a polcaimon rengeteg ilyen CD sorakozik, igaz, ezt férfiként nem nagyon kéne híresztelnem, szóval, ha lehet ne terjeszd – csevegett mindenféléről, én pedig játszottam a szerepemet. A folyékony hazudás módszerét már régen elsajátítottam. 
Csendben ültem volna egy darabig, míg a papírmunkát csinálja, de ez a tervem nem jött össze, mert be nem állt a szája az öregnek. Nincs ki mind a négy kereke, az biztos. Bár, mit is gondolhattam volna egy olyan emberről, aki szőnyeget visel a vállán.
– Szóval itt vannak a papírok, ide kell egy aláírás és ide is… jaj, mégse, ez a számlám – nevetett fel zavartan, és gyorsan levette az asztalról.
Érzelemmentesen ráfirkantottam a nevemet a pontozott vonalakra, a férfi helyettem is izgatott volt.
– Biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog neked ez az iskola, olyan jó, hogy bővült a tanulók száma! Viszont ne felejtsd el levenni a szemed az éjszakai tagozatról, ha meglátod őket – kuncogott. Elfojtottam magamban a felszínre törő szörnyülködő nézést, csak bólintottam egyet. A diri nem bírt egyhelyben állni, egész idő alatt ugrált, pattogott a szoba egyik sarkából a másikba.
Kopogás zavart meg minket.
– Gyere! – szólt az ajtón kívül állónak.
Egy fiú lépett be rajta. Amint meglátott, egy pillanatra lefagyott, de rendezte a vonásait. Pontosan tudtam, hogy mi játszódhat le benne. Megfeszültem a jelenlététől, de utána jól leszidtam magamat. Nem szabad félnem tőlük. Az eset óta még nem találkoztam vámpírral, és ez megrémített.
– Elnézést, nem akartam zavarni – közölte kimért hangon, és az ajtó felé fordult.
– Ugyan Kaname, ne szerénykedj, épp végeztünk. A kisasszony a nappali tagozat új tanulója. A szobád a lányok kollégiumának második emeletén a hatos, a szobatársadat pedig Eweleinnek hívják. Biztosan jól ki fogtok jönni, az egyenruhád az ágyon van, ma érkezett. Megmondtam a varrónőnek, hogy igyekezzen… – fordult felém és kezdett magyarázni.
– Rendben, köszönöm szépen, megyek és megnézem a szobámat.
– Mindent megtalálsz ebben a noteszban, amit tudnod kell, van benne egy térkép és egy másolat a házirendből is. Annyira örülök, hogy egyel többen lettünk – gyűltek könnyek a szemébe. Te jó ég, jobb, ha elhúzok, mielőtt megint elkezdi. – El is felejtettem, ő Kaname, az éjszakai tagozatosok vezetője
– Örvendek – mondtam unottan. Mehetnékem volt.
– Részemről a szerencse – biccentett a fehérruhás.
Kiléptem az ajtón és ott találtam magam a folyosók rengetegében. Vasárnap lévén a legtöbben a faluban tengődtek. Ebben az Isten háta mögötti településen még térerő sincs.
Walketha. Ismerős? Nem? Gondoltam. Ez az a település, amiről világéletében még senki se hallott, csak azok, akik itt vannak. Sok forrást olvastam, hiszen az uralkodó keze bárhova elér, a lányaként ezt kihasználva nyomoztam. A faluban az embereken kívül a lepukkant negyedekben vérszomjas ragadozókba botolhatunk, vagyis E-szintű vámpírokba. Bennük már semmi emberi sincs. Undorító. Csak a vér szaga vezérli őket, nem tudnak ép ésszel gondolkodni.
Alig öt percnyi sétára máris a Cross Akadémia kapujánál vagyunk. Két fele van, ahol szigorúan védett és ellenőrzött az átjárás a nappali és az éjszakai tagozat között. Mindkét oldalon található két-két kollégium és udvar. Maga az iskola, ahol az órák folynak és az igazgatói központ is középen található. A két tagozat között tilos az átjárás, egyedül csak a bálokon lehet találkozni.
A térképpel bíbelődve nagy nehezen megtaláltam a szobát. Nem fogadott hat csillagos szálló, de meglehetősen jónak találtam. A fapadló hatalmasat reccsent, mikor ráléptem. Szeretni fog engem a lány, ha az éjszaka közepén járkálok ki. Két franciaágyat tettek a fal mellé, közöttük volt az ablak. Egy szekrényt kaptunk még és egy fürdőszobát. Az ebédlő az iskola épületéhez tartozott, de olykor ki lehetett menni a faluba élelemért.
Furdalta az oldalamat a kíváncsiság a szobatársammat illetően, pedig nem vagyok egy izgatott típus. Bár azt észrevettem, hogy az egész szekrény tartalmát kisajátította, és még így is láttam holmikat a bőröndjében. Hogy tud ennyi mindent hozni, hogyha csak az egyenruhát lehet viselni? Sose fogom megérteni, minek egy komplett szépségszalont magunkkal hurcolni. A ruháról jutott eszembe az ágyamon heverő iskolai rémség. A rakott szoknya borzasztóan állt, de nem volt annyira kényelmetlen a szett, mint amilyennek kinézett. Muszáj volt elfogadnom, ezért próbáltam megbarátkozni a tükörképemmel. Mint egy idióta iskoláslány, pont annak akartam tettetni magamat. Bár amint jobban megnéztem, a sötétkék kabátszerű ruha – feszes felsőrész és bő alsó, ami rálógott a szoknyára – nem is állt rosszul, csak a fodros részével nem békültem ki.
– Édes Istenem - masszíroztam az orrnyergemet, mikor megláttam a fürdőszobát. Nem magával a helyiséggel volt problémám.
A szobatársam kozmetikumait pillantottam meg... mindenhol. A polcon, a tükör előtt, a fiókban, a mosdókagyló szélén, nem viccelek, egy centi fehér felületet is alig találtam. Már kezdtem sejteni, hogy milyen lánnyal van dolgom.
Kinyitottam az egyszerű, fekete bőrkötéses noteszt. Rögtön az első oldalon az iskola képe és címere fogadott. A második oldalon az órarendem és egy figyelmeztetés, hogy választanom kell idegen nyelvet. Minden nap négyig kellett bent lenni az iskolában, de az órarend nem tűnt vészesnek. Sok tölteléktárggyal és lyukasórával egészítették ki. A csengetési rend fogadott mellette, a következő oldalon pedig a házirend. Észrevettem pár érdekes pontot, miszerint:
·         Nem lehet hozzáérni az éjszakai tagozat diákjaihoz iskolai eseményeken kívül.
·         Nem lehet az éjszakai tagozat diákjait fényképezni.
·         Amikor átjönnek a holdszállóból a tanulók, nem lehet a kapu elé állni.
Számomra értelmetlennek tűntek, nem értettem, hogy miért csinálna ilyet bárki is, de nagy valószínűséggel a visongó tinilányok miatt foglalták írásba ezeket. Tovább lapoztam, ahol az ehavi menüt olvashattam. Amint átfutottam, rájöttem, hogy mostantól csempésznem kell az ételt. Az emberek annyira furcsa dolgokat esznek.
Mivel a többiek még mindig nem értek vissza, ezért elhatároztam, hogy megkeresem az igazgatót az idegen nyelvvel és a füzetekkel kapcsolatban. Kiélveztem a nyugalmat és a síri csendet az épületben. Az udvaron áthaladva megpillantottam pár embert az éjjelisek közül. Gyanútlanul sétálgattak fel-alá. Észrevétlenül át akartam volna vágni, de meghiúsították ezen tervemet. A szemem sarkából láttam, ahogy mindannyian felém fordulnak. Megérezték a vér szagát.
Lehajtott fejjel, minél gyorsabban próbáltam eliszkolni, be az épületbe, de valaki elém állt.
– Netán eltévedtél? – kérdezte a vörös kihívóan. Nem akartam belemenni a játszmába.
Felszegtem a fejem, magabiztosan kihúztam magam és a szemébe néztem. Nem féltem tőle.
– Nem – közöltem hűvösen és kikerülve az ifjút tovább mentem volna, de elkapta a kezem.
– Shiki, ne keverd magad bajba. Kaname a fejedet fogja venni ezért – mondta egy másik fiú.
Az engem fogva tartó dühösen mordult egyet, de még mindig nem engedett el.
– Megtennéd, hogy elengeded a csuklóm? – szólaltam meg, ami látszólag meglepte őket. Shiki íriszei vörösen izzottak, tudtam, mi következik. Azonban engem nem olyan fából faragtak, bár nem kéne már az első napon összeszűrnöm a levet a vérszívókkal.
- Shiki, teljesítsd a hölgy kívánságát - mondta egy ismerősen csengő hang, mire az említett ellépett előlem.
– Elnézést, kicsit elragadtattam magam. Csak nem akartam, hogy elkóboroljon, hiszen a nappalisoknak nem szabadna még itt lenniük – hazudott, mint a vízfolyás. Biztos voltam benne, hogy a Kuran nem hitte el, de a hitelesség kedvéért bólintott. Felettébb mulatságos volt, hogy nem tudták, hogy tisztában vagyok a dolgokkal.
– Máskor légy kedvesebb a hölggyel, a kisasszony az akadémia legújabb tanulója – mondta Kaname, majd felém fordult. – Minden rendben?
– Természetesen, de ha nem zavarná, most mennék, mert még beszélnem kell az igazgatóval.
– Nem tartalak fel, az irodában vár téged.
– Köszönöm – mondtam, és folytattam az utamat.
Meglepte őket a magabiztosságom. Igyekeztem higgadtan és feltűnésmentesen kezelni a kialakult szituációt. Biztos vagyok benne, hogy Kaname ezt még elszámolja rajta, csak diszkréten.
Tisztában voltam vele, hogy a vérem különleges. A hibrid különös faj, magának a csábításnak is nevezik. Apám, Lord Nesta vámpírkirály és az egyik ember szeretőjének leszármazottja vagyok. Ugyanúgy dobog a szívem, normális ételen élek, mint az emberek, azonban a vérem sokkal édesebb, és ennek az illata nagyon messzire terjed. Ezért is nevezik csábításnak. Aki egyszer megízleli, nem tud leállni vele, ami halálos kimenetelű ránk nézve. Ezért is ritka, mint az őszinte ördög a világon, mert sokan nem tudnak ellenállni.
Az igazgató irodája előtt nagyot sóhajtottam. Még két évig kell elviselnem ezt az őrült férfit. Biztos tud komoly is lenni, de eddig nem bizonyította.
– Loretta, már nagyon vártalak! És milyen jól áll ez az egyenruha, mintha rádöntötték volna!
– Köszönöm – mosolyogtam erőltetetten. Ha nem ismertem volna eddig, azt hinném, hogy egy pedofil.
– A nappalisok mindjárt visszatérnek a kollégiumba, és holnap kezdetét is veszi...
– Elnézést, hogy félbeszakítom, választott idegennyelv miatt jöttem – szakítottam félbe, de kipréseltem magamból még egy mondatot. Muszáj játszanom a szerepet. – Nagyon izgatott vagyok, de ha nem probléma, sietek. Szeretnék visszamenni, hogy mielőbb megismerjem az osztályomat! – A mosolyom lassan már vicsorgásba fordult át, de nem tűnt fel neki.
– Lehet választani spanyol és francia közül, eredetileg fele-fele arányban oszlik el az osztály, bár most egyel több franciás van, ezért a spanyolt ajánlanám.
– Igen, tökéletes lesz, rendelkezek némi alapismerettel a nyelvet illetően.
– Akkor az órarendet ennek megfelelően nézd. Szerdán lehet kimenni a faluba, addig csak egy füzetet tudok adni.
– Rendben, köszönöm! – mondtam, és gyorsan kislisszoltam az ajtón, mielőtt belekezdett volna az örökös hosszúságú beszédbe.
Kezemben a piros borítójú füzettel léptem ki ismét az udvarra, ahol szerencsére nem találkoztam a vérszívó barátainkkal. A nyüzsgés egyre közelebbről hallatszódott, ezért sietősen a szobámba igyekeztem. Miután majdnem elhasaltam a küszöbben, de sikeresen túléltem és becsuktam magam mögött az ajtót, a fán keresztül beszűrődtek a beszélgetésfoszlányok. Kíváncsi voltam, csak most kezdődött igazán a móka.
Kivágódott az ajtó és egy vörösesbarna, sötétzöld kabátos lány tipegett be. Göndör fürtjei egyenletesen omlottak a vállára, zöld íriszei egyből megakadtak rajtam.
– Te vagy az új lány? – kérdezte lelkesedve, majdhogynem sikított örömében. Te jó ég, ma már másodszor.
– Igen, Loretta vagyok – álltam fel az ágyról.
– Szuper, én Ewelein! Már annyira vártam, hogy találkozzunk, azt viszont gondoltam, hogy szobatársak leszünk, tavaly ment el, ezért ebben a pár napban egyedül laktam – biggyesztette le a száját látványosan. – Biztos jól ki fogunk jönni, szimpinek tűnsz – mosolygott.
– Igen – bólogattam.
– És? Hogyhogy ide jöttél? Miket szeretsz csinálni? Ismerkedjünk meg, ha már két évig szobatársnők leszünk! – Csak úgy dőlt belőle a szó, helyettem is lelkes volt.
– Hát... szerettem volna már elszakadni végre az apámtól, és az előző évfolyamom nem volt valami jó, ezért iratkoztam át
– Értem, és honnan? – kérdezte gyanútlanul. Elképzeltem, milyen fejet vágna, ha rávágnám, hogy a Pokolból, ugyanis onnan szöktem meg apám elől, ott tartott fogva az utóbbi időben. Elvigyorodtam, de közel sem azért, amire a lány gondolt. Ő örömmel fogadta, hogy végre nem csak a kifejezéstelen arcomat kell bámulnia.
– Sochiból – mondtam végül a szülővárosom nevét, de a kérdő tekintetét látva hozzátettem – Oroszország.
– Á, most, hogy mondod, látszik – kuncogott. Aranyos, azt hiszi, azért fehér a bőröm, mert orosz vagyok, ami ugyan igaz, de nem ez az oka.
– Igen... van itt takarodó? – kérdeztem, miközben átöltözött.
– Igazából nincs, csak a kollégiumból nem lehet kimenni este nyolc után. Bármeddig fent lehet maradni, bár akkor a tanórák alatt fáradt leszel. Néha viszont vannak jó bulik – kacsintott.  – Mennyi az idő? – kérdezte. Ránéztem az órára, ami fél hatot mutatott.
– Öt harminc – válaszoltam.
– Szuper, akkor mindjárt itt a vacsi ideje, pár évfolyamtárssal ilyenkor le szoktunk ülni a parkos részen kajálni. Tényleg, te nem is voltál a faluban, van kajád? – Most, hogy említette, elhúztam a számat.
– Ami azt illeti, nincs.
– Hétvégén, akik nem mennek haza itt esznek, de még nincs nyitva a suli épülete. Szívesen adok, ha megvárod, míg elkészülök – kért meg nevetve.
– Persze, úgysem ismerek még rajtad kívül senkit.
Úgy látszik, nála nem ugyan azt jelentette az elkészülés, mint nálam, ugyanis még fél óra elteltével is a fürdőszobában tevékenykedett. Ötletem se volt, mit csinálhat ennyi ideig, de amint kilépett, megláttam.
Tökéletesen besütött loknik, lealapozott pofi, cicaszemek, élénk színű rúzs és feltűnő ékszerek az egyenruha felett. Felvette az ágy mellé ledobott magassarkú csizmáját és a kézitáskáját, majd felém kapta a fejét. A hatalmas aranykarikák a fülében és a csuklóján csilingeléssel töltötték be az egész szobát.
– Huh, ilyen gyorsan még életemben nem készültem el, nagyon siettem – mondta, és drámaian letörölte a homlokáról a nem létező verejtéket. Megrökönyödve néztem rá, de nem kommentáltam.
– És... milyenek azok a „haverok”?
– Meglátod, tök jófej mindenki, most nem t’om kik lesznek ott, de általában hat-heten szoktunk lenni. Ja, erről jut eszembe - közel hajolt hozzám és elkezdett suttogni, mintha bárki más is lenne a szobában rajtunk kívül - Ne az évfolyamon keress pasit, ők nyomik, de a végzősök nagyon menők. Tudok ajánlani párat - kacsintott.
– Nem vagyok amolyan „pasizós” típus a te szavaiddal élve. – Akármit is jelentsen.
– Majd meglátod... – Annyiszor kacsintott, hogy nem tudtam eldönteni, túlságosan beleéli-e magát a szerepébe vagy csak rángatózik.
Őszintén szólva nem volt túl sok kedvem az emberekhez, de kezdtem éhes lenni. A parkrészhez érve már messziről hallottam a hangoskodó társaságot, amit olyan tipikus emberek alkottak, mint Ewelein. Nagyszájú, beszólogató libák és erőfitogtató, magukat túlzottan jónak hívő fiúk. Amint odaértünk, be is igazolódott az előítéletem az első pár mondatból.
– Ő itt az új lány, Loretta – mutatott be, majd szóba elegyedett a többiekkel.
Leültem egy fiú mellé, pont a legjobb embert sikerült kifognom.
– Mizu Letta? – fordult felém és nézett rám csábítónak szánt tekintettel. Kár, hogy nem jött össze.
– Lorettának hívnak – válaszoltam unottan.
– Nem szereted, ha becéznek? – húzta fel az egyik szemöldökét.
Nem válaszoltam, csak sóhajtva elfordultam és az Ewelein által hozott ételből enni kezdtem. Meglátszott, hogy nem egy nagyi főzte, de a tejszínes csirke különösen kedvezett az ízlésemnek. Igaz, egy jó véresen sütött marhaszeletnek jobban örültem volna, de nem lehet mindent. Az emberek között eléggé korlátozva vannak a lehetőségeim.
Az est további részében csak fültanúja voltam a beszélgetésnek. Néha kérdezgettek, de a szűkszavú válaszokkal nem nagyon tudtak mit kezdeni. Nem igazán bizonyult az én társaságomnak, de kitartottam Ewelein mellett, ha már volt olyan kedves, hogy meghívott. Azt elemezgettem, hogy társaságban mennyire megváltozott a viselkedése. Nagyszájú, IQ-mínusz tinilánnyá változott, pedig kettesben egészen máshogy viselkedett.
A kezemen számolgattam, vajon mennyi idő telhetett el és mikor látják elérkezettnek, hogy visszamenjünk a kollégiumokba. Szerencsére megérkezett a megmentőm egy szürke hajú fiú személyében, aki megkért, hogy most már ne tartózkodjunk az udvaron. A kevésbé intelligens társaság az udvarias felszólítást egy hatalmas röhögéssel jutalmazta, azonban nem akartam, hogy engem is közéjük valónak nézzen. Hirtelen felálltam, mire felém kapták a fejüket.
– Ewelein, megmutatod merre kell visszamenni? – kérdeztem egy teljesen általános kérdést, miközben elindultam. Ha már ketten csináljuk azt, amit mond, akkor azzal is megkönnyítjük a munkáját. Gyanítom, ő a felügyelő, vagy valami ilyesmi.
– Persze – futott utánam, mire a többiek meglepődve nézték utánunk. – Figyelj, nem szabad elsőre hallgatni a felügyelőre, mert mi lázadók vagyunk – súgta.
Esélyem se volt meggyőzni az ellenkezőjéről, ezért bele sem kezdtem a felesleges kiselőadásba. Szerintem a „lázadás” hülyeség, szabályok mindig is voltak és lesznek. Inkább eltereltem a témát.
– Ő egyébként ki volt?
– Zero, az igazgató fia. Ő a felügyelő, hogy senki ne hagyja el a kollégiumokat.
Csendben folytattuk az utunkat a szobák felé. A szemem sarkából még láttam, ahogy Zero a többiekkel vitatkozik.
Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy előre engedtem Eweleint a fürdésnél. Másfél órával később még mindig unottan ücsörögtem az ágyamon. Hogy képes ez a lány ennyit készülődni?

Ne feledd, az éjjel még nem ért véget!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése